Am citit în weekend pe blogul lui Cristi Manafu articolul ăsta. Dacă nu vrei să îl citești chiar acum, pe scurt e vorba despre motivele pentru care oamenii vorbesc(sau folosesc social media ca să vorbească) despre experiențele pozitive pe care le-au avut cu brandurile. În articolul lui, face referire la Seth Godin, cel care a scris lista celor 20 de motive pentru care oamenii devin ambasadori de branduri.
În timp am ajuns să văd că România e o țară atipică, drept urmare parte din motivele lui Godin s-ar putea să nu fie aceleași cu cele pe care consumatorul român le are în momentul în care vorbește de bine despre un brand pe net(adică pe blog, pe contul de Twitter, pe contul de Facebook).
De aceea am făcut mai jos un top al celor mai bune motive pentru care promovezi brandurile cu care ești prieten.
[poll id=”6″]
Lista e deschisă, așa că dacă știi un motiv în plus, atunci lasă-mi un comentariu și adaug la Poll încă un câmp.
N-am vrut să includ motivele negative, pentru că alea sunt prea ușor de găsit. Hai să vedem! Share and tweet!
sugestie pe viitor la un poll ca asta: lasa-l cu multiple choice. Eu unul as fi vrut sa votez mai multe motive.
Am modificat. Acum poti sa votezi oricate optiuni vrei. Merci de heads-up.
Bun pool 🙂
Preferintele mele
# Imi plac mesajele lor publicitare (40%, 2 Votes)
# E amuzant (20%, 1 Votes)
# Mi-au rezolvat o problema rapid si fara sa comenteze prea mult (20%, 1 Votes)
# Am avut o experienta misto cand am cumparat un produs (20%, 1 Votes)
# Castig bani daca le promovez produsele si ele se vand (20%, 1 Votes)
# Pornesc o conversatie cu cineva cu care incerc sa gasesc un subiect comun (20%, 1 Votes)
Mai e un motiv pentru care eu promovez anumite branduri si cred ca toti cei din blogosfera ar trebuii sa tinem cont de asta.
Promovez brandurile care imi plac dar care se si implica in social media.
Daca am 2 companii de telefonie care imi plac si imi e greu sa aleg una din ele, in final castiga compania care stiu ca a bagat ceva bani in fundul nostru al bloggerilor, prin concursuri (gen Varta) prin sponsorizarea conferintelor (Vodafone, BCR) etc.
Cred ca toti ar trebuii sa tinem partea companiilor care arunca bani spre noi, pentru ca de la o conferinta invat ceva, iar ce invat imi aduce mai multi bani in buzunar dupa aceea. Deci ar fi aiurea sa spun ca nu castig.
Mama cat am scris. Cred ca-l fac articol la mine pe blog 🙂
@Haotik fac update la Poll, sa bag si sugestia ta
n-ai pus si tu o limita la raspunsurile multiple? eram tentat sa le bifez pe toate 😀
@dece de ce? 🙂 da’ buna idee, limitez la jumate. E mai omenesc asa
Scrii de bine pentru ca esti multumit de serviciile lor nu ? ; de raportul calitate pret , daca tine cont sau nu de tendinte , corect ?
Corect, insa nu e doar atat. Asta incerc sa aflu prin poll-ul din articol
+ brandul respectiv are preţuri rezonabile la produsele pe care le vinde (preţul e un criteriu important în vremurile astea)
Dupa cum am selectat si eu, vad ca se merge pe calitate si pe prezenta in social media si pe experinte misto si pe cresterea brandului. Sunt total deacord! Daca am gasit ceva bun, normal ca imi doresc acel produs si ca el sa nu pice, il ajut sa urce 🙂
Pe mine mă surprinde procentul mic de la recomandări.
@Titus recomandarile ,cred eu , si tanti de la piata – nu prea au legatura cu retele sociale – ca nu prea gasesti produsele. Si mai cred eu ca asta e rolul real al retelelor sa fie adevarati cenzori ca la OPC degeaba ajungi…Mi-as dori sa urce produsele cu adevarat bune si sa fie amendate elegant cele proaste! S-o putea oare??
Ba din contră, recomandările au foarte mult de-a face cu social media. Produsele cu adevărat bune iau recenzii bune(spontane), iar cele proaste își iau criticile de rigoare.
Oamenii, când caută să își cumpere ceva substanțial, se uită la părerile de pe bloguri/forumuri/mai nou Facebook.