Nu-s expert în virale, dar am urmărit cu mare interes modul în care a evoluat noul fenomen, Harlem Shake. Pentru cei care nu l-au văzut încă, originalul e mai jos, cu doar 10 milioane de vizionări în 2 săptămâni:
Zic doar pentru că a avut extrem de multe preluări (atât la tv, cât și în alte video-uri). E un fenomen deja. De ce? Păi are câteva ingrediente destul de ușor izolabile:
- E surprinzător prin conținut – trecerea de la un stil de mișcări la altul
- E autoironic/ușor ridicol pentru cei care îl practică – în special prin costume
- E scurt
- E ușor de replicat – oricine poate să își pună o mască și să adune 4-5 prieteni cu care să se filmeze pe melodia din fundal, chiar și în sufragerie
Cine a câștigat din treaba asta?
Știți cine e responsabil pentru melodia din fundal? Baauer, un DJ care acum a ajuns nr. 1 în topuri și piesa lui e pe locul 2, ca vânzări, în iTunes, ca urmare a răspândirii dansului prin cele cam 40,000 de variante diferite existente pe Youtube.
Lecția pentru branduri?
Dincolo de cele 4 ingrediente de mai sus, oameni buni, asigurați-vă că există ceva ușor de cumpărat ca urmare a asocierii emoționale cu viralul – aici e melodia omului, în alte părți poate să fie o excursie, un pistol cu pastă corectoare, un deodorant de toaletă etc.