2013 a început destul de pe ne pusă masă. Nici n-am apucat să respir bine că a și trebuit să o iau din loc, așa că scriu de departe câteva gânduri pentru anul care a început de mai bine de 3 zile. 2012 a fost un an mai bun pentru publicitatea online, în semestrul 1 înregistrându-se o creștere de 7% (yoy), în același trend cu creșterea globală previzionată pentru perioada următoare.
Reconciliere cu 2012
Înainte să trec la previziunile pentru 2013, trebuie să trag un pic linie și să vă spun ce s-a ales de exercițiul meu de ”tata omidu” de anul trecut. Din păcate, conținutul sponsorizat a urcat doar pe locul trei în topul generatorilor de venituri în publicitatea online. Nici cu jocurile online nu am stat foarte bine în 2012, chit că la nivel de aplicații de Facebook, au învățat și publicațiile online (în sfârșit) să facă niște spam. Cu toate astea, am salutat pe blog lansarea jocului BASF și în România, așa că nu a fost un an chiar gol.
Treduri în online pentru 2013
Dincolo de toate vehiculele pe care le folosim deja și le vom fi folosit și în 2013, dincolo de stagnarea (dacă nu chiar scăderea) blogurilor și stagnarea Facebook, cred că modelul de campanie cu componentă socială(ajută copii, bătrâni, mediul, săracii, donații etc.) va fi cel care va avea cel mai mare impact într-un 2013 al reconstrucției și al revenirii din măcelul post-electoral.
Alte păreri despre trendurile pe anul ce începe se găsesc aici(10 trenduri via @netlash), aici(mobilele sunt încă subexploatate în România), aici(un ghid de tredspotting și 7 idei pentru 2013) și aici(o mulțime de statistici și modificări de comportamente sociale influențate de digital, precum și o analiză a spațiului personal încă neinvadat de tehnologie – carvertising, de exemplu).
Să avem un an cu spor, salutări din UK, una din cele mai mari piețe de digital din lume.