Online făcut inhouse vs. Online făcut prin agenție

Discuția nu e nouă, e dilema oricărui șef/patron/antreprenor și se extinde asupra întregului aparat de comunicare al companiei. În mod evident, nu ai cum să nu ai cel puțin un om care se ocupă de compartimentul ăsta, specializat, dar de aici până la a avea un departament întreg vs. o agenție dedicată e drum lung.

Cel puțin un angajat in-house

Agențiile nu și-au făcut niciodată singure treaba. Dacă nu există un om intern, rareori o campanie atinge potențialul maxim de reach, ROI, engagement sau orice alt obiectiv agreat cu agenția. Cu toate astea, nu e vorba de incompetență, lene sau alte vicii de genul ăsta, ci de acel element intern pe care îl aduce omul care cunoaște produsul, brandul și cultura companiei mai bine decât orice account manager sau consultant al agenției.

Deci dacă vrei performanță maximă, ține cel puțin un om pe comunicare (da, inclusiv pe online).

In-house vs. Agenție – Avantaje și dezavantaje

Dincolo de listele de mai sus, provenite atât din experiența mea, cât și din sursele 1, 2, 3, 4, cel mai important e ca fiecare companie să își facă propria analiză cost-beneficiu și să decidă mixul potrivit de oameni pentru comunicare (fie ea și doar online). Nu există rețeta perfectă.

Lista e deschisă, așa că aștept și experiențele voastre.

4 thoughts on “Online făcut inhouse vs. Online făcut prin agenție”

  1. Externalizarea poate fi foarte utilă, atat timp cât e făcută după o analiză detaliată.

    De exemplu, în ceea privește marketingul pe Social Media, poţi externaliza doar aceste elemente: monitorizarea, cercetarea de piaţă, design, planificarea de conţinut, chiar şi campanii de marketing sau publicitate. Cel mai important lucru pe care nu ar trebui să-l externalizezi este community management-ul, relaţionarea cu clienţii, aşa cum am detaliat aici: http://www.allinbound.ro/gestionarea-unui-program-social-media-angajati-vs-agentii/

  2. Ba cred că poți externaliza și partea asta, dacă ai un plan de implementare și direcții de comunicare clare pentru cei care interacționează cu clientul. Nu cred că e eficient să îți angajezi un call center întreg sau zeci de oameni care să răspundă la requesturi/întrebări, mai ales când ai volum variabil. De asta exista BPO-uri.

  3. eu cred ca SM ar trebuie pastrata “in”. motivul? primul avantaj de la “in house” si tot primul de la “agentie”. as merge chiar mai departe si zice ca “in house agency” e solutia ideala pt marketing.

  4. @voxer Ideală, dar scumpă. Gândește-te de câte ori schimbi strategia și key visual-ul pe an? Dar mesajele cheie? Ai campanii chiar tot anul? Merită să ții atât de mulți oameni? Ai volum pt ei?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *