Cum produci idei – ghid in 5 pasi

Mai mult pentru mine, o să am de generat niște idei în perioada următoare și ghidul ăsta pare să fie foarte util.

Metehnele tinerei generații – măsurate online

Un studiu Time Inc. și Interscope a descoperit că tinerii din ziua de azi au atenția limitată și împrăștiată între foarte multe canale. Ei schimbă în medie 27 de canale media într-o oră și au nevoie de ”instant gratification”.

Ei caută să diversifice canalele media pentru că au nevoie de mai multe informații ca să navigheze prin lumea din ziua de azi – fiecare canal are particularitățile lui, iar suma lor oferă perspectiva completă.

E ca atunci când vrei să îți faci o părere despre alegeri – citești articolele de analiză și opinie politică de pe toate site-urile mari de profil, pentru că fiecare dintre ele are câte o preferință.

Mai jos câteva concluzii interesante:

  • Upon waking, the first thing “digital natives” do is reach for their smartphones. Gen X & Boomers – newly termed “digital migrants” – reach for the TV remote.
  • 65% of natives carry their smartphone with them from room to room while at home; 41% of migrants do this.
  • As mentioned, natives switch screens 27 times per hour, migrants do this only 17 times.
  • 59% had a high degree of emotional engagement with social media, vs. 35% of older people.

Mai multe în linkul din titlu.

5 sfaturi pentru aplicatii care dau dependenta

(click pe titlu). Idee descoperită în drafts.

De câțiva ani se tot propovăduiește comunicarea pe mobile, însă anul ăsta pare să fie cel mai aproape de realitate, odată cu explozia vâzărilor de smartphone-uri(2,5 milioane terminale active în piață). Utilizatorii de smartphone sunt cam jumătate cât utilizatorii de Facebook în România, deci e deja o piață mai mult decât atacabilă.

Problema e cum intri pe o un mediu în care consumatorii caută știri, se joacă, se află în conversații cu prietenii, fac poze și filmulețe. eConsultancy dă 5 sfaturi simple.

  1. Conținut. Conținut. Conținut. Updatat cât mai des
  2. Fă un joc
  3. UGC. Pune utilizatorul să creeze ceva(text, foto, video). Si apoi să dea share.
  4. Notificările sunt bune. Țin oamenii conectați.
  5. Mecanism simplu, nu complicat.

Chiar azi discutam despre potențialul campaniilor de mobile. Dacă vrei să faci in-app advertising, gândește-te și la un App al tău.

my2c

Cel mai penibil comunicat de presa

(click pe titluꜛ)

Opera aparține asociației Cuțu Cuțu, care a depășit orice limită în comparații și patetism. Aștept cu interes un comunicat al cetățenilor revoltați că trăiesc în pădurea numită București, unde trebuie să te uiți cu atenție, ca să nu te muște vreo jivină(exagerare voită).

Până una alta, comunicatul și-a atins ținta și a fost preluat. Să vedem cât și cum continuă bashing-ul.

Update: hotnews are deznodământul.

Best use of Timeline – Aprilie 2012

Acum, la 10 zile după trecerea obligat-forțat la Facebook Timeline for pages, avem și primele articole despre marile branduri și cum folosesc ele coverphoto-ul, thumbnail-ul, dar și întreg timeline-ul, plus aplicațiile de rigoare. Citiți și învățați.

Da, niciun brand nu a încălcat politicile Facebook cu privire la ce (nu) poți afișa.

Dă praful jos de pe comunicatul de presă

Instrumentul preferat al PRistului de pretutindeni a fost și rămânie încă istoricul comunicat de presă. El nu și-a prea schimbat forma în ultimii 20-30 de ani, respectă aceleași reguli clare, cu care jurnaliștii și, mai nou, bloggerii(deși mulți nu prea le digeră), s-au obișnuit deja.

Articolul pe care l-am colecționat aici vorbește de 3 moduri simple prin care să îți crești șansele de naștere a măcar unui articol ca urmare a trimiterii comunicatului de presă:

  • analiză a unui trend din piață, added value
  • povestea unui angajat legată de business-ul tău, human touch
  • concurs, engagement

Dacă pui peste toate și un pic de integrare cu canalele social media pe care le ai la dispoziție, ai un comunicat demn de 2012.

Tipuri de conversații în social media

Am dat peste un articol mai vechi, dar care merită păstrat.

El dă o clasificare a conversațiilor în social media, din care merită să amintesc plângerile și scandalul, des întâlnite și la noi, intențiile de cumpărare(wishlisturi) și schimbarea în comportament de cumpărare, care vine, de regulă, asociată cu scandal/plângere sau complimente.

Ar mai fi și produsele în teste, însă nu de puține ori am văzut contestatari ai autenticității demersului bloggeristic. Nici cu jurnaliștii am văzut că nu e altfel.

Mai multe despre propunerea de clasificare, în linkul din titlu.

Cum influențează Timeline interacțiunea pe pagini

În era Facebook Timeline se pare că e mult mai bine să pui conținut video/foto/link către ceva decât să scrii texte simple. Mai mult, dacă știi să te folosești de Pinned posts, poți să ții mesajele principale mai mult timp în prim plan(foarte util pentru promoții, concursuri și jocuri cu fanii).

Deci orientarea Facebook se mută spre curated content.

Youtube mai face un pas spre bugetele de TV

Citeam de dimineață articolul linkuit mai sus. Youtube a anunțat că își extinde portofoliul de publicitate cu video prerolls pe categoriile de clipuri publicat pe platformă. Pentru câteva milioane de dolari poți să derulezi o campanie internațională destul de mare, care altfel te-ar fi costat câteva zeci, dacă nu sute de milioane pe TV.

Costurile de producție rămân aceleași sau poate chiar scad, iar rezultatele bat orice banner – 30% din useri se uită la prerolls. Pentru români, chestia asta înseamnă că ar putea să vadă prerolls pe Youtube, iar pentru antreprenorii români cu business internațional de mass consumer(există așa ceva?) înseamnă că pot să își marketeze produsele și prin canalul acesta.

Nu îmi e clar dacă se pot cumpăra și genul ăsta de spații de la noi din țară. Poate știți voi.

Să ai încredere pe teren mlăștinos

Când toate lucrurile sunt în ordine și ai făcut analizele e simplu să fii încrezător. Asta o zice Seth Godin în articolul pe care l-am link-uit în titlu.

Problema vine când ai de luat decizii pe moment, când de primele acțiuni depinde o criză de comunicare rezolvată sau, mai rău, viața ta sau a celor cu care ești în momentul respectiv. Atunci se văd curajoșii. Și curajul nu se învață la școală.

Gata, citiți originalul, e mai bine scris. L-am pus doar să îmi reamintesc de el, în caz că uit vreodată.